In de eerste jaren na 1945 bestond er in Duitsland een grote behoefte aan nieuw spoorwegmaterieel. In die jaren was de dieseltractie nog maar net in opkomst. Men vond deze tractievorm nog te onbetrouwbaar en een verdere elektrificatie van het spoorwegnet was vooralsnog te duur. Omdat er in de oorlog veel vooruitgang was geboekt bij…
De 228 wordt bij eveneens de SSN gebruikt voor rangeerwerkzaamheden. Het trekken van een complete rijtuigstam wordt hoofdzakelijk uitgevoerd met de sterke C.4-03.De volledige historie van de locomotor is te vinden op de website van Stichting De Locomotor. Technische gegevens: UIC: n.v.t. Naam: 228 (Sik) Bedrijfsvaardig: ja Type: Locomotor Tractie: diesel-elektrisch Asindeling: Bo…
De sneltreinlocomotieven van de Duitse serie DR-Baureihe 01.10 zijn locomotieven van het Pacific-type. Locomotieven van dit type hebben de asindeling 2’C1’h3 2’3′, dat wil zeggen twee loopassen voor (verenigd in een draaistel), drie drijfassen en een loopas achter. De serie DR-Baureihe 01.10 is een driecilinderlocomotief waarvan er 55 zijn gebouwd, allen bij Berliner Maschinenbau-Actien-Gesellschaft vormals…
interieur K1A interieur K1A K1A In eerste instantie werden van de Belgische spoorwegen afkomstige, 1e klas rijtuigen van het type K1A aangeschaft. Deze uit het begin van de jaren dertig stammende rijtuigen zijn voorzien van zeer luxe stoffering en met het typisch houten interieur doen zij de tijden van weleer herleven. Technische gegevens: UIC: 51…