In eerste instantie werden van de Belgische spoorwegen afkomstige, 1e klas rijtuigen van het type K1A aangeschaft. Deze uit het begin van de jaren dertig stammende rijtuigen zijn voorzien van zeer luxe stoffering en met het typisch houten interieur doen zij de tijden van weleer herleven.
Technische gegevens:
UIC: | 51 84 18 40 025-6 | 51 84 18 40 027-2 | 51 84 18 40 036-3 |
Naam: | n.v.t. | n.v.t. | n.v.t. |
Bedrijfsvaardig: | ja | ja | nee |
Functie: | 1e klas zitrijtuig | 1e klas zitrijtuig | 1e klas zitrijtuig |
Type: | K1A | K1A | K1A |
Zitplaatsen: | 64 | 64 | 64 |
Asindeling: | 2’2′ | 2’2′ | 2’2′ |
Bouwjaar: | 1934 | 1934 | 1934 |
Fabrikant: | Baume & Marpent | Baume & Marpent | Baume & Marpent |
Fabrieksnummer: | … | … | … |
Massa: | 51 T | 51 T | 51 T |
Lengte over buffers: | 23.32 m | 23.32 m | 23.32 m |
Maximum asdruk: | … | … | … |
Maximum snelheid: | 140 km/h | 140 km/h | 140 km/h |