Begin 2010 kregen wij de mogelijkheid om vier rijtuigen van het type Bm 238 over te nemen. Deze rijtuigen zijn rond 1979 uit rijtuigen type Bm 232 omgebouwd en zijn dan ook nagenoeg gelijk aan het eerder genoemde Bm 232-rijtuig. Het meest opvallende verschil aan de buitenzijde is dat de rijtuigen van het type Bm 238 zijn uitgerust met de bekende draai-vouwdeuren. Hiermee werd de SSN uitgebreid met een stam relatief jonge rijtuigen uit de jaren vijftig/zestig, die goed past bij de stoomlocomotieven van de SSN.

Technische gegevens:

UIC:51 84 22 40 350-251 84 22 40 414-651 84 22 40 498-951 84 22 40 618-251 84 22 40 759-4
Naam:n.v.t.n.v.t.medewerkersrijtuign.v.t.n.v.t.
Bedrijfsvaardig:jajajajaja
Functie:2e klas zitrijtuig2e klas zitrijtuig2e klas zitrijtuig2e klas zitrijtuig2e klas zitrijtuig
Type:Bm 238Bm 238Bm 232Bm 238Bm 238
Zitplaatsen:7272667272
Asindeling:2’2′2’2′2’2′2’2′2’2′
Bouwjaar:19581959195819591960
Fabrikant:Orenstein & KoppelMAN SEWaggonfabrik Gebrüder CredéWegmann & Co.MAN SE
Fabrieksnummer:310011/171448815124145226
Massa:37 T
Lengte over buffers:26.4 m26.4 m26.4 m26.4 m26.4 m
Maximum asdruk:
Maximum snelheid:140 km/h