ZIE STOOM, VOEL STOOM, BELEEF STOOM.

Voor stoom liefhebbers is dit de plek om je begin oktober te bevinden. Het eerste weekend van oktober,  zaterdag 5 en zondag 6 oktober 2024, zijn de stoomtrein dagen bij de SSN.
Tussen 10:00 uur en 17:00 uur openen wij beiden dagen voor jong en oud de deuren, om jullie een historisch stukje stoom te laten beleven.

Tijdens deze dagen worden er pendelslagen gereden tussen station Gouda en ons stoomdepot. Onze eigen 23 023 en de 23 076 van collega stoomclub, de Veluwsche Stoomtrein Maatschappij, worden dit weekend opgestookt om onze eigen wagen stam en de blokkendozen van de VSM te trekken tijdens deze pendelslagen.

Op het depot aan de Rolf Hartkoornweg zijn tal aan activiteiten te beleven.
Zo staan er verschillende marktkramen voor hobbyisten, er is een houten treinbaan voor onze kleine machinisten en uiteraard is er een versnapering te verkrijgen.
Wist je dat er zelfs een modeltreinbaan volledig gemaakt van lego is?

Praktisch

De entree voor donateurs is gratis, zijn jullie nog geen donateur? Dan geldt het volgende

• Volwassenen: €17,50

• Kinderen (4 t/m 12): €10,-

• Familie (2 volwassenen + 2 kinderen): €45,-

Deze prijzen zijn inclusief de stoomrit tussen het depot en Gouda!

De kaartjes kunnen op twee plekken gekocht worden:
Op beide locaties is zowel pinbetaling als contante betaling mogelijk. De tickets worden niet vooraf verkocht.

• aan de poort van het stoomdepot

Bereikbaarheid

Auto

Kom je met de auto?
Vanwege de bouw van de woonwijk ‘Nieuw Kralingen’ is dichtbij parkeren niet meer mogelijk. Je kunt de auto gratis parkeren bij Brainpark 3 te Capelle aan den IJssel. (zie google maps locatie).
Hier halen wij je graag op met historische bussen van Rotterdams Openbaar Vervoer Museum.
De bussen dienen als gratis shuttle service tussen het parkeerterrein bij Brainpark 3 en het depot.

Liever de auto parkeren in Gouda? Neem dan een kijkje op de volgende pagina voor handige parkeermogelijkheden!
Parkeergelegenheid Gouda

Openbaar vervoer

Kom je met het openbaar vervoer? Wij raden aan om uw reis te plannen met de website 9292. Vul hier als eindbestemming metrostation Kralingsezoom in. Dit is op loopafstand van Brainpark 3, waar onze shuttle bus stopt om u op te halen!

Fiets

Kom je met de fiets? Geen enkel probleem, de fietsen kunnen bij ons op het stoomdepot gestald worden.

Gouda

Kom je uit de omgeving van Gouda? Kaartjes zijn ook te koop op station Gouda, aan de zeide van de parkeergarage / parkeerplaats. Fan van google maps? Type de burgermeester Jamessingle in en loop naar de ingang van het station. We zijn niet te missen!

Pendelritten slag 1 slag 2 slag 3 slag 4 slag 5 slag 6 slag 7 slag 8
Vertrek Stoomdepot   10:35 11:35 12:35 13:35 14:35 15:35 16:35
Aankomst Gouda spoor 5 10:00 11:00 12:00 13:00 14:00 15:00 16:00 17:00
Vertrek Gouda spoor 5 10:30 11:30 12:30 13:30 14:30 15:30 16:30 17:30
Aankomst Stoomdepot 10:55 11:55 12:55 13:55 14:55 15:55 16:55 17:55

Wat is er te bleven

Pendelritten tussen Gouda en het Stoomdepot

Wat past er beter bij de opendagen van een stoomtreinen vereniging dan een ritje maken met een historische stoomtrein? Daarom rijden wij pendelslagen met onze 23 023. Beleef het!

Pomplorrie

We brengen je verder terug in de tijd met een ritje in de pomplorrie.

Speelkleed

Voor alle kleine machinisten is er een groot speelkleed met houten treintjes om je uren mee te vermaken. Kan jij de trein al over de brug laten rijden? Tsjoek Tsjoek de trein gaat vertrekken.

LLMTC legobouwers

Fan van stoomtreinen en lego? Dan is dit een perfecte combinatie. Deze legobouwers hebben namelijk een modeltreinenbaan volledig gemaakt, van lego.

Handelshaus GmbH

Voor al uw nummer platen en locomties bordjes is Handelshaus de place to be! Dit jaar zullen zij weer een deel van de collectie meenemen. Wie weet wel het exemplaar wat jij zoekt.

Hofpleintrein

Benieuwd hoe het restauratie project van de mBD 9952, ofterwijl, ‘De Hofpleintrein’ vorderd? Tijdens de opendagen stellen de enthousiaste vrijwillegers van de stichting hun werk tentoon en vertellen zij er graag over.

Mini World Rotterdam

‘Mama, later als ik groot ben, wil ik rangeerder worden, net als die meneer daar!’ Bij de rangeerbaan kunnen de kleine (en grote) rangeerders alvast oefenen voor later.

Modelbouw vereniging Oude Rijn en Gouwe

De stoom komt uit je oren… De modelvereniging laat graag zien welke stoommachines zij hebben gemaakt en hoe deze werken.

Modeltreinmarkt

De naam verklapt het al, hier vind je de leukste modeltreintjes voor de modeltreinbaan thuis (of voor in de vitrine kast).

NVBS

Ben jij ook benieuwd wat de Nederlandse Vereniging van Belangstellenden in het Spoor- en tramwegwezen allemaal doen door het jaar heen? Stel ze je vragen op 5 & 6 oktober.

NZH vervoer museum

We hebben het allemaal. De NZH is hier om je modeltreinen collectie aan te vullen met tweedehands modeltreintjes. Neem maar vast een tasje mee!

Stoom4Fun

Stoom was natuurlijk al fun, maar beleef nog meer fun bij de modelbaan van stoom4fun. Met een net wat groter model trein, kijk je je ogen uit!

van der Burg Beeldproductie’s

Op zoek naar een verhaaltje voor het slapen gaan? Met het interessante leesvoer over de treinenwereld van van der Burg verkoopt blijf je de hele nacht wakker!