Let op: zaterdag 20 oktober zijn wij gesloten in verband met SSN Rijn Expres

Uw evenement
U wilt een nieuw product presenteren of een bedrijfsfeest vieren? Dan gaat u op zoek naar een karakteristieke, sfeervolle locatie en wilt u uw gasten, bijvoorbeeld potentiële klanten of uw medewerkers, op een comfortabele wijze vervoeren naar die locatie.

Die karakteristieke locatie kunt u vinden in het stoomdepot van de Stoom Stichting Nederland. Wij beschikken over een locomotievenloods, gebouwd in klassieke stijl. Als u een hightech- product presenteert, vormt onze loods een fraai contrast met uw product. De loods is ook een sfeervolle achtergrond voor uw feestelijke evenement. In deze loods kunnen we, afhankelijk van uw verdere wensen inzake aankleding en inrichting, gezelschappen ontvangen tot enkele honderden personen. Geheel naar uw wens vullen we de catering in.

Dat kan variëren van frisdrankjes en blokjes kaas tot de meest luxe hapjes en drankjes. Vanzelfsprekend zijn koffie of thee met gebak een mogelijkheid bij de ontvangst van uw gasten. En als u het wenst, verzorgen we ook lunches en diners. Op de achtergrond kan een muziekje, eventueel live, de sfeer uw evenement verhogen. In geval van een meerdaags evenement reserveren we passende overnachtingsfaciliteiten voor uw gezelschap. Een speciale belevenis is een lunch of diner in ons restauratierijtuig. Dit voorrecht is voorbehouden aan gezelschappen van ten hoogste 48 personen.

Wat is er aansprekender dan uw gasten vervoeren in een stoomtrein, naar de stand van zaken in de jaren 50 van de vorige eeuw? Wij kunnen uw gasten vanaf praktisch elke locatie in Nederland, waar spoorrails liggen, vervoeren naar het de- pot of elke andere spoorlocatie in Nederland. En mocht uw favoriete locatie niet per spoor bereikbaar zijn, dan organiseren we aanvullend vervoer. Onze stoomlocomotieven mogen ook in Duitsland rijden; de bestemmingen zijn dus niet tot Nederland beperkt. Wij zijn de enige maatschappij in Nederland die deze mogelijkheid biedt. Onze rijtuigen vervoeren uw gasten op comfortabele wijze.

Enkele van de rijtuigen zijn ouderwetse eerste-klasrijtuigen uit de jaren 30, waarbij ouderwets staat voor zeer comfortabel. De overige rijtuigen zijn tweede-klasrijtuigen uit de jaren 50. Afhankelijk van uw wensen kunnen we voor uw evenement ook de toegang tot bijvoorbeeld rondvaarten, musea of attracties organiseren, als onderdeel van een dagvullend programma. Als uw gasten het op prijs stellen, kunnen we een rondleiding over ons depot verzorgen. We beschikken over een goed geoutilleerde, door Pro- Rail gecertificeerde, werkplaats. Daarnaast zijn op het depot diverse attributen uit de stoomtijd te vinden, zoals een draaischijf, een waterkolom, een kolenbunker, een armseinpaal, een handbediende overweg en seinklokken. Hier- mee ademt het depot de sfeer uit van de tijd dat in Nederland nog dagelijks stoomlocomotieven reden. En misschien zit er dan ook nog een ritje in het machinistenhuis van een stoomloc in....Nostalgisch op pad? De SSN maakt het mogelijk!

Wie zijn wij? De Stoom Stichting Nederland is opgericht in 1976 en heeft tot doel om stoomlocomotieven in stand te houden en ermee te rijden. Wij zijn gevestigd in Rotterdam op het voormalige rangeer- terrein Rotterdam Noord Goederen. We hebben in onze loods al enkele productpresentaties georganiseerd, onder andere voor een high- tech elektronicabedrijf en voor de presentatie van nieuwe automodellen. Ook hebben we ervaring met het verzorgen van bruiloften en andere feesten. De stichting wordt geheel gerund door vrijwilligers, variërend in de leeftijd van 18 tot 85 jaar. Veel van hen hebben ook hun dagelijks werk in de spoorwegbranche. Onze zeven stoomlocomotieven zijn gebouwd tussen 1913 en 1956. Voor het vervoer van personen beschikken we over een negental comfortabele rijtuigen. Drie van de rijtuigen zijn Belgische eerste-klasrijtuigen, gebouwd in 1934, ouderwetse eerste-klasrijtuigen die nog een slag gerieflijker zijn dan de moderne eerste-klasrijtuigen. Verder bezitten we vijf Duitse tweede-klasrijtuigen uit de jaren 50/60 die qua leeftijd goed aansluiten bij onze jongere locs. De trein wordt gecompleteerd door het al genoemde restauratierijtuig. Een bijzonderheid is dat ook de filmwereld ons heeft gevonden. Onze stoomlocomotieven hebben gefigureerd in de speelfilms Zwartboek en Nynke.

Contact
Heeft deze informatie uw interesse gewekt en wilt u meer weten? Neem dan geheel vrijblijvend contact met ons op.

Stoom Stichting Nederland t.a.v. Evenementen Commissie Postbus 2968 3000 CZ Rotterdam tel. 010 282 92 82 www.stoomstichting.nl evenementen@stoomstichting.nl