De 23 023 rijdt weer

Na een buitendienststelling van 12 jaar en een revisie die 9 jaar in beslag heeft genomen is het zover. Daarom organiseert de Stoom Stichting Nederland op: Zaterdag 25 mei 2019

”De Hoogoven Expres’’

Aankondiging Hoogoven Expres 1979

Bijna 40 jaar na dato rijdt de SSN 23 023 de Hoogoven Expres naar Beverwijk en de voormalige Koninklijke Nederlandse Hoogovens en Staalfabrieken, het huidige Tata Steel. U kunt daarbij aanwezig zijn op de eerste stoomtreinreis van 2019, de Maidentrip van de 23 023.

Net als in 1979 zal de reis starten in Rotterdam CS (opstapplaats) en via Gouda (opstapplaats), Woerden, Breukelen, Amsterdam, Haarlem en de oudste spoortunnel van Nederland; de Velserspoortunnel halteren in Beverwijk. Zal het de 23 023 lukken de lange stoomtrein door de in 1957 in gebruik genomen en 3.324 meter lange Velserspoortunnel te trekken. Onder het genot van de machtige exhaust slagen tussen de hoge tunnelwanden zal de bevolking van Beverwijk weten dat we eraan komen.

In Beverwijk verlaat iedereen de trein en zal per historische bus vervoerd worden naar de enige staalgigant in Nederland.

Na een bezoek aan het Hoogovens Museum gaat u met de stoomtrein een rondrit maken over het terrein van Tata Steel. Helaas is een bezichtiging binnen het bedrijf niet mogelijk. Toch zal er voldoende informatie worden gegeven over alles wat u om u heen ziet.

Na afloop komt de SSN trein weer voorgereden en zullen we via een alternatieve, maar zeker een leuke route weer terugkeren. Vanaf Beverwijk via Uitgeest waar de 23 023 zal kopmaken rijden we naar Zaandam door de Hemtunnel naar het Amsterdamse Havengebied. Hier zal de 23 023 wederom kopmaken en gaat de reis richting Amsterdam CS. Hier houden we een fotohalt. Vanaf Amsterdam gaat de reis terug zoals we gekomen zijn naar Gouda en Rotterdam.

Op dit moment wordt er nog hard gewerkt aan de 23 023 om de locomotief gereed te hebben voor de proefritten en de uiteindelijke inzet voor SSN-treinen. Zonder onvoorziene omstandigheden gaat de datum van 25 mei lukken, het programma is nu nog onder voorbehoud.

Via de SSN webpagina houden wij u op de hoogte van het verloop. De mensen die een bijdrage hebben gedaan voor het fonds "Help de 23 023" worden (nog) persoonlijk geïnformeerd over de Maidentrip van de 23 023.

Maar reserveer vast 25 mei 2019 in uw agenda. Nadere details volgen snel.

Stand: 18 Feb 2019

Algemene informatie:

• Het kindertarief (indien vermeld) is van toepassing op kinderen t/m 13 jaar
  • Kinderen dienen te allen tijde begeleid te worden door één (1)volwassene
  • Per volwassene mag één (1) kind tegen kindertarief worden meegenomen
  • SSN donateurs mogen 1 (één) plaatsbewijs tegen donateurs tarief bestellen, SSN deelnemers (dwz uw donatie over het lopende jaar bedraagt € 55.00 of meer) 2 (twee).
  • Voor de overige/meerdere plaatsbewijzen dient de vermelde toeslag betaald te worden.
    Kinderen betalen te allen tijde het kindertarief (indien vermeld).
  • Voor de meeste ritten is een minimum aantal deelnemers vereist
    Indien een rit wegens gebrek aan belangstelling wordt geannuleerd, zullen reeds bestelde plaatsbewijzen worden gerestitueerd.
    Indien u zelf uw reis annuleert, dient u rekening te houden met annuleringskosten en/of het niet of slechts gedeeltelijk terug ontvangen van uw reeds betaalde reissom of aanbetaling.
  • Wij maken u er op attent, dat u in historische rijtuigen reist die slechts beperkt toegankelijk zijn voor rolstoelen, kinderwagens etc.
    Wij adviseren u derhalve om uitsluitend samenklapbare uitvoeringen mee te nemen.
  • In lijn met wetgeving en maatschappelijke ontwikkelingen, geldt er in de SSN-Trein een algeheel rookverbod
  • Op al onze ritten zijn de SSN Reisvoorwaarden van toepassing
  • SSN gegevensbeschermingsbeleidsverklaring
Wij verzoeken u om voor het reserveren gebruik te maken van het SSN Reserveringssysteem (zie de link bij de betreffende rit). Indien u hier geen gebruik van kunt resp. wilt maken, kunt u reserveren door het verschuldigde bedrag over te maken op rekening nummer NL82 RABO 0395 6351 95, BIC: RABONL2U t.n.v. Stoom Stichting Nederland, Rotterdam onder vermelding van ritaanduiding, soort en het aantal plaatsbewijzen.
Indien deze link niet zichtbaar is en/of er nog geen tarieven zijn vermeld, dan is reserveren nog niet mogelijk

Opgelet:
Indien u geen gebruik maakt van het on-line reserveren, dient u bij uw betaling uw naam/adres gegevens of uw donateursnummer (te vinden op uw donateurskaart) te vermelden anders kunnen wij uw reservering niet verwerken!