Op 6 & 7 oktober organiseert de SSN haar jaarlijkse Stoomtreindagen

• Stoompendeltrein tussen Gouda en ons Stoomdepot ∗
Stoomtrein voor de kleintjes
• Mini Thomas de stoomtrein
• Zelf meebouwen aan de houten treinbaan
• Stoomtractor & Stoomwals onder stoom
Kinder schmink
• Grote stoommodellen in beweging

Openingstijden:       10:00   ---   ­17:00

Prijzen:
Volwassene                                € 15,-
Kind t/m 12 jaar                         € 7,50
Gezinskaart 2volw. & 2kinderen   € 40,-
Donateurs gratis toegang

Kaart verkoop op zaterdag 6 en zondag 7 oktober ons Stoomdepot en te Gouda op het stationsplein aan het gemeentehuiszijde.

Bij uitval van een stoomlocomotief zal er een andere (niet stoom) locomotief worden ingezet.

Met de Stoom Stichting Nederland langs de Rijn naar Koblenz

In het weekend van 19 oktober  tot en met 21 oktober organiseert de Stoom Stichting Nederland de Rijn Expres 2018. Boeken voor deze fantastische reis, waarvan de tractie volledig verzorgd wordt door onze eigen 01 1075, is nu mogelijk.

Op 19 oktober vertrekken wij rond de klok van 8 uur vanaf  Gouda en zullen we ook stoppen in Rotterdam CS en Eindhoven waar onze reizigers kunnen instappen voor de treinreis. Deze afwijkende opstapplaatsen zijn nodig ivm werkzaamheden tussen Gouda en Utrecht. Tevens zijn we op dit traject beter in te plannen ivm de 10 minuten dienstregeling tussen Utrecht CS en Eindhoven. Bij Venlo steken we de grens over om via Keulen de reis voort te zetten naar Brohl-Lutzing. Daar aangekomen maken we een treinreis over de Brohltalbahn met de Vulkan express. Na deze smalspoor reis en de inwendige versterking stoomt de Rijn Expres in Zuidwaartse richting naar Koblenz om aldaar te overnachten.

Na een uitgebreid  ontbijt in het hotel kunt u met de SSN stoomtrein naar Mainz voor een vrij te besteden stadsbezoek of u kunt ochtend zelf besteden aan een uitgebreid bezoek aan de historische binnenstad van Koblenz.

In de middag schepen we in op  de partyboot voor een reisje op de Rijn. Aan boord kunt u genieten van het prachtige uitzicht over alle dorpen en steden terwijl u geniet van een uitgebreid 3-gangen menu. Na deze nautische ervaringen kunt u weer overnachten in het hotel.

Op zondag 21 oktober komt onze stoomtrein weer voorrijden waarna we via de andere zijde van de Rijn  terug rijden naar Venlo, Eindoven, Rotterdam en Gouda.

Het  minimum aantal reizigers dat nodig is voor doorgang is 200.
(mocht dit aantal niet worden gehaald dan vindt restitutie van het betaalde bedrag plaats)
Ook onze K1A rijtuigen zullen deel uitmaken van de trein-stam.

Prijzen: voor deze reis zijn er twee opties:
- 2-persoonskamers a  € 465 per persoon
- 1-persoonskamer voor € 535 per persoon.

De niet-donateurs toeslag op deze prijzen bedraagt 75 euro p.p.

U KUNT VIA ONDERSTAANDE LINK BOEKEN:

Reserveer of betaal via iDEAL voor deze rit

Stand: 18 Aug 2018

Algemene informatie:

• Het kindertarief (indien vermeld) is van toepassing op kinderen t/m 13 jaar
  • Kinderen dienen te allen tijde begeleid te worden door één (1)volwassene
  • Per volwassene mag één (1) kind tegen kindertarief worden meegenomen
  • SSN donateurs mogen 1 (één) plaatsbewijs tegen donateurs tarief bestellen, SSN deelnemers (dwz uw donatie over het lopende jaar bedraagt € 55.00 of meer) 2 (twee).
  • Voor de overige/meerdere plaatsbewijzen dient de vermelde toeslag betaald te worden.
    Kinderen betalen te allen tijde het kindertarief (indien vermeld).
  • Voor de meeste ritten is een minimum aantal deelnemers vereist
    Indien een rit wegens gebrek aan belangstelling wordt geannuleerd, zullen reeds bestelde plaatsbewijzen worden gerestitueerd.
    Indien u zelf uw reis annuleert, dient u rekening te houden met annuleringskosten en/of het niet of slechts gedeeltelijk terug ontvangen van uw reeds betaalde reissom of aanbetaling.
  • Wij maken u er op attent, dat u in historische rijtuigen reist die slechts beperkt toegankelijk zijn voor rolstoelen, kinderwagens etc.
    Wij adviseren u derhalve om uitsluitend samenklapbare uitvoeringen mee te nemen.
  • In lijn met wetgeving en maatschappelijke ontwikkelingen, geldt er in de SSN-Trein een algeheel rookverbod
  • Op al onze ritten zijn de SSN Reisvoorwaarden van toepassing
  • SSN gegevensbeschermingsbeleidsverklaring
Wij verzoeken u om voor het reserveren gebruik te maken van het SSN Reserveringssysteem (zie de link bij de betreffende rit). Indien u hier geen gebruik van kunt resp. wilt maken, kunt u reserveren door het verschuldigde bedrag over te maken op rekening nummer NL82 RABO 0395 6351 95, BIC: RABONL2U t.n.v. Stoom Stichting Nederland, Rotterdam onder vermelding van ritaanduiding, soort en het aantal plaatsbewijzen.
Indien deze link niet zichtbaar is en/of er nog geen tarieven zijn vermeld, dan is reserveren nog niet mogelijk

Opgelet:
Indien u geen gebruik maakt van het on-line reserveren, dient u bij uw betaling uw naam/adres gegevens of uw donateursnummer (te vinden op uw donateurskaart) te vermelden anders kunnen wij uw reservering niet verwerken!